Du kan gøre meget, hvis du vil hæve konverteringsraten på din webshop. I denne artikel får du indblik i nogle af de tiltag, du kan implementere allerede nu, hvis du vil sælge mere og opnå en større omsætning.

Det er vigtigt, at din webshop er optimeret med henblik på at skabe konverteringer, hvis du rent faktisk vil have succes med din forretning – og det vil du formentlig, siden du har startet en webshop.

Når du skal hæve konverteringen på din webshop, er der forskellige tiltag, du kan implementere. Det hele handler om at udvælge dem, der giver mening for netop din forretning, hvis du vil have succes med at hæve konverteringerne.

I denne artikel får du en række gode råd, som du kan vælge at implementere eller blot lade dig inspirere af. Det er vigtigt, at du vælger dem, der giver mening for din webshop, selvom de fleste tiltag kan implementere på alle.

#1: Giv rabat, hvis kunden forlader kurven

Hvis kunden har lagt varer i kurven, men er ved at forlade siden, før de når til checkout, kan det være en god idé at give dem en rabatkode. Det kan du gøre ved at implementere en popup som har til formål at give dem rabat.

Det kan være, at det vil ændre på deres købsbeslutning, hvis de opnår rabat ved købet. Ofte er de ved at forlade siden på grund af, at fragtprisen er for dyr. Det kan også være, at du skal give dem gratis fragt, hvis du føler for det.

#2: Sørg for at pakke varerne ordentligt ind

Når du sælger på en webshop, er det ikke alene brugerrejsen, der afgør, om du får salg eller ej. Der er mange andre ting, som også er vigtigt – eksempelvis om de varer, du sender, lever op til forventningerne, samt om hele købsoplevelsen er noget værd.

Du kan gøre meget for at sikre en bedre købsoplevelse og kundetilfredshed, som i sidste ende vil resultere i en højere konverteringsrate. Det kan du blandt andet gøre ved at investere i ordentlig emballage, som gør, at pakkerne når frem på forsvarlig vis.

#3: Skab en ordentlig brugeroplevelse

Det vigtigste, hvis du vil have flere konverteringer på din webshop, er, at der er en ordentlig brugeroplevelse på shoppen. Det betyder, at den skal loade hurtigt, samtidig med at det skal være nemt at finde rundt på siden.

Du kan gøre mange forskellige ting for at sikre, at det kan lade sig gøre. Det er en god idé at investere i en UI/UX-designer, der kan hjælpe dig med at skabe en optimal brugeroplevelse, hvis du rent faktisk vil have succes med din shop – også selvom det måske koster lidt mere, end hvis du blot investerer i et billigt WordPress-tema.